Határtalanul 2022

Határtalanul

Bánság-Bácska

Útinapló

Osztályfőnökeink, Horváth Orsolya és Kaszai Rita Zsóka benevezték az osztályainkat, a 7.a-b. osztályt egy Határtalanul nevezetű pályázatra, amit nagy örömünkre meg is nyertek nekünk. Így eljutottunk Szerbiába és Romániába (a régi Magyarország területeire).

1. nap: Reggel kicsit később indultunk a kelleténél. Szegeden felvettük az idegenvezetőnket, Márkot, aki végigkísért minket a kiránduláson. Az első megállónk Arad volt, ahol megkoszorúztuk a 13 aradi vértanú emlékművét. Érdekes volt, hogy sok házon láttunk zászlót. Temesváron meglátogattunk egy ortodox templomot, ami gyönyörű volt. Miután megnéztük Klapka György szülőházát, kaptunk egy kis szabadidőt. A szállásunkon sokat beszélgettünk és játszottunk.
  2. nap: Nosztalgia vonatoztunk Oravicabányától Stájerlakanináig. Gyönyörű tájakat, alagutakat, lakhelyeket láttunk. A Szemenik-Krassó-szurdok Nemzeti Parkban túráztunk, ami nagyon tetszett mindenkinek. Erdőben, sziklás részeken mentünk, még néhány barlangot is láttunk. Itt találkoztunk egy kutyával, akit Ben, a cserkésznek neveztünk el (sajnos nem vihettük magunkkal). A szállásunkról a kilátás szép, hegyes tájra nyílt, ugyanis Herkulesfürdőn aludtunk.
  3. nap: Megnéztük Herkulesfürdő régies, szép épületeit. Hajózni mentünk a Kazán-szorosba. Ott láttuk Decebál, az utolsó dák király szobrát, ami egy óriási sziklába volt belevésve, majd elhaladtunk Traianus császár táblája mellett is. A hajón hideg volt, de jó élményeket szereztünk. Utunkat busszal folytattuk tovább. Megtekintettük Galambóc várát, aminek feladata régen a Vaskapu-szoros bejáratának ellenőrzése volt, de sajnos nem mehettünk be időhiány miatt. A szálláson (Viminacium Archeológiai Parkban) labdáztunk, játszottunk, amibe a felnőttek is beszálltak. Ez nagyon jól összehozta a csapatot.
  4. nap: Belgrádba utaztunk, ahol először Nándorfehérvár várába látogattunk el. Itt szép látvány tárult elénk, a Száva és a Duna összefolyása és azok a helyszínek, amelyek a történelmünk egyik leghíresebb csatájának helyszínéül szolgáltak. Hunyadi János szobrát megkoszorúztuk, ezután Péterváradon az erődítményben sétáltunk. Majd a Kátai tanya felé vettük az irányt, ami a szállásunk volt. Sokáig maradhattunk fent, hiszen utoljára aludtunk máshol.
  5. nap: Utolsó napunkon reggeli előtt kimentünk megnézni az állatokat. Szamarak, tyúkok, lovak, malacok és egyéb háziállatok üdvözöltek minket. Az étkezés után Szabadka volt kirándulásunk utolsó állomása. Megcsodáltuk a ferences templomot, a zsinagógát, majd a magyar szecessziós stílusban épült Városházát, melynek óriási díszterme van. Hatalmas üvegablakain magyar királyokat, királynőket csodálhattunk meg. Felmentünk a toronyba, ahonnan ráláttunk az egész városra. A városháza előtti nagy kék szökőkútnál álltunk meg pihenni.

Ezt követően Kosztolányi Dezső szobrához sétáltunk és nemzeti színű szalagot kötöttünk rá. Ezután elbúcsúztunk Márktól és kaptunk 2 óra szabadidőt.

Hazafelé gyorsan telt az utunk, hiszen egy kicsit fáradtak is voltunk, de jól éreztük magunkat.

Ezúton is köszönjük szépen Orsi néninek és Rita néninek a lehetőséget, hogy elmehettünk egy ilyen csodálatos kirándulásra!

Készítette: Marcsa Fruzsina és Rodek Dorka

A 7.a , 7.b és a 6a osztály (4fő) úti beszámolója ide kattintva megtekinthető.

A 7.c és 7.d osztály úti beszámolója ide kattintva megtekinthető.

Kategória: Hírek | A közvetlen link.