Határtalanul 2019 „Otthonról haza”

Otthonról haza:

Magyar történelmi és kulturális kincsek nyomában Horvátországban,
tengerparti látogatással Fiumében

Április 30-án a Határtalanul pályázat keretein belül elutaztunk Horvátországba. Az országot Udvariban hagytuk el, innen indultunk első célpontunk felé: Észak-Baranya megyébe, Nagybodolyába. Megnéztük a csodálatos tájházat, és a tájház gondnoka részletes előadást tartott a település történelméről és jelenéről, bemutatta a tájházat. Ezután Kiskőszegre mentünk. Itt megnéztük a Duna fölé magasodó kilátón a hatalmas nőalakot ábrázoló emlékművet. A következő megállónk a Kopácsi-rét, mely egy nemzeti park, ahol a látogatóközpontban megnéztünk egy kisfilmet a rét élővilágáról, majd hajókáztunk a Duna-Dráva összefolyásánál. Eszéken megnéztük az óvárost, a várat, a főteret, és a Szent Péter és Pál Nagytemplomot. Innen érkeztünk a szállásra Csúzára.

A második nap a fővárosba, Zágrábba utaztunk. A szállás elfoglalása után városnézésre indultunk. Megnéztük a Káptalandombon emelt székesegyházat, benne a Szent István kápolnával és Szent László koronázási palástjával. Átsétáltunk a felsővárosba és megnéztük a Szent Márk teret a Szent Márk templommal. Ellátogattunk a Srossmayer-parkba és megnéztük Tomiszláv király szobrát is.

Harmadnap Fiuméba látogattunk, ahol megtekintettük a tersattoi várat, megismerkedtünk a belvárossal, az óratoronnyal és a kikötővel. Felkerestük a Baross emléktáblát, melyet megkoszorúztunk. Abbáziában sétáltunk a tengerparton és felkerestük dr Marsovszy Lajos utolsó lakhelyét. Innen indultunk a szállásra, Lovranba.

Negyedik nap Pulába mentünk, ahol megnéztük az amfitetátrumot és a hadi kikötőt. Rovinban megnéztük az óvárost, az óratornyot, sétáltunk a sikátorokban, amelyek a Szent Eufémia templomhoz vezettek. Itt nem időztünk sokat, mert pillanatok alatt egy vihar érkezett.

Az ötödik és egyben utolsó nap Varasdra látogattunk. Felkerestük az Erdődyek várát és tettünk egy sétát Csáktornyán, mely az utazásunk utolsó állomása volt, és innen indultunk haza, Tökölre.

A fotógaléria ide kattintva megtekinthető.

Gőz Barbara 7.b

🙂

Kategória: Hírek | A közvetlen link.